Leaving

I morgen sidder jeg i et spejdertog på vej til den største spejderlejr der nogensinde har været i Danmark. Ja, jeg er spejder, og det er vist aldrig noget jeg har snakket om her. Jeg fucking glæder mig til i morgen, da det er den største lejr jeg nogensinde har været på. Jeg elsker spejderlejrene. Jeg elsker spændingen i toget på vej derhen. At bygge vores lejrplads op med spisebord, køkkenbord, indgang, telte mm. At gå rundt og møde de mange andre spejdere. At lave mad over bål. At fedtet hår er noget alle render rundt med. Aktiviteterne. Det primitive liv. Det hele. Jeg ved at der eksisterer ekstremt mange fordomme om spejder, men for mig handler det om fællesskab, udfordringer, at rykke grænser, og have det sjovt! 

Jeg har forresten lavet et par planlagte indlæg til jer. To dage efter jeg er kommet hjem, tager jeg afsted igen. Denne gang til Bornholm (igen) med min veninde og hendes familie. Hvordan det bliver med blogging der, ved jeg ikke. 

9 kommentarer:

  1. woaw, det havde jeg ikke regnet med. Jeg er også spejder, og kunne ikke være mere enig i hvad du har skrevet om det. For ja, spejder er måske nørdet, men det er også SÅ meget mere end det. Måske ses vi?
    Ellers så god lejr!

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er faktisk flere skabsspejdere end man lige tror ;-)
      Jeg giver dig fuldstændig ret! Og det kunne sgu da være fedt hvis vi mødtes! Hvor skal du bo?
      God lejr til dig også!

      Slet
  2. Jeg har gået til spejder, men var der kun én gang ;)
    Synes det var hyggeligt, men den der rygsæk.. Jeg håber ikke det er fordi I skal gå med den hver dag! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, nej dog ikke! Skal kun have den på derhen, og hjem igen! Ellers får den lov til at blive stående i teltet :-D

      Slet
  3. Hallo hallo, Clara! Nu må vi altså lige ses! Du kan finde mig i Blå Lejr, Kortrup, Kompassets-kvarter

    SvarSlet
    Svar
    1. Det bliver vi altså nødt til! Mig finder du i rød lejr, båltrup, huggeblokkens kvarter (så vidt jeg husker)

      Slet
  4. Det er utroligt så mange fordomme der er om spejdere. Det burde ikke være noget, som man var pinlig over? Btw, er det i Holstebro i skal hen? Jeg bor lige bag lejren, så skal helt sikkert hen og se showene og alle jer spejdere! :)

    http://nicolesdefinitionoflife.blogspot.dk/

    SvarSlet